00905384154343

ساعت کاری 9 صبح تا 9 شب

istairan@gmail.com

به ما ایمیل دهید

یاری گرفتن از وکیل مجموعه ایستاایران در خصوص کدهای تهدید
یاری گرفتن از وکیل مجموعه ایستاایران در خصوص کدهای تهدید

1402/09/05

کد محدودیت خارجی چیست؟

کد محدودیت خارجی یک کد اداری است که مکانیزم کنترلی برای ورود و خروج اتباع خارجی به ترکیه ایجاد می کند. این کدها ممنوعیت ورود اتباع خارجی به کشور و الزامات مجوز قبلی را اعمال می کنند. علاوه بر این، با این کدها، اتباع خارجی به دلایل مختلف از جمله امنیت عمومی، بهداشت عمومی و نظم عمومی اخراج می شوند.

کدهای محدودیت خارجی بر اساس هدفشان طبقه بندی می شوند. این طبقه بندی با دادن حروف و اعداد انجام می شود. رایج ترین این حروف در عمل کدهای G، Ç، N، V هستند. با این حال، کد محدودیت خارجی به اینها محدود نمی شود.

چرا کدهای محدودیت درج می شوند؟

کد محدودیت خارجی برای نشان دادن اینکه ورود و خروج خارجی ها به کشور برای اهدافی مانند نظم و امنیت عمومی و حفاظت از سلامت عمومی محدود شده است قرار داده شده است. با این کدها، ممکن است ورود اتباع خارجی به کشور مشروط به مجوز قبلی باشد یا از آن جلوگیری شود. علاوه بر این، گاهی اوقات کدهای محدودیت ماهیت اعلامی دارند.

Ç کدهای محدودیت

سه کد محدودیت به دلایل مختلف قرار داده شده است. در حالی که برخی از این کدها برای خارجی ها اعلامی هستند، برخی اجرایی هستند. از آنجایی که هر کد ساختار منحصر به فرد خود را دارد، باید جداگانه بررسی شود.

Ç-101 (ویزا، معافیت ویزا، اقامت، نقض مجوز کار / ممنوعیت ورود به مدت 3 ماه)

کد محدودیت Ç-101; این کدی است که به یک خارجی اجازه می دهد در صورت نقض ویزا، معافیت ویزا، کار یا مجوز اقامت، از ورود به کشور منع شود.

برای قرار دادن کد محدودیت Ç131، فرد خارجی باید بین 10 روز تا 3 ماه مهلت تخلف داشته باشد . در صورت بروز چنین وضعیتی، اتباع خارجی به مدت 3 ماه از ورود به کشور منع می شوند .

Ç-102 (ویزا، معافیت ویزا، اقامت، نقض مجوز کار / ممنوعیت ورود به مدت 6 ماه)

کد محدودیت Ç-102 کد اداری است که در صورت نقض ویزا، معافیت ویزا، اجازه کار یا اقامت توسط یک فرد خارجی بین 3 ماه (شامل) تا 6 ماه (شامل نمی شود) قرار می گیرد.

با این کد، فرد خارجی به مدت 6 ماه از ورود به ترکیه منع می شود . ضمناً برای اتباع خارجی متخلف از موارد مذکور جریمه اداری و تصمیمات اخراج نیز صادر می شود.

Ç-103 (ویزا، معافیت ویزا، اقامت، نقض مجوز کار / ممنوعیت ورود به مدت 1 سال)

کد محدودیت Ç-103 یکی از کدهایی است که در صورت تخلف ویزا، معافیت ویزا، کار یا مجوز اقامت تعیین می شود. برای قرار گرفتن این کد، مدت تخلف باید حداقل 6 ماه (شامل) و حداکثر 1 سال (شامل نمی شود) باشد.

اگر دلایلی وجود داشته باشد که صدور کد محدودیت C-103 را توجیه کند، فرد خارجی به مدت یک سال از ورود به کشور منع می شود . اگر فرد خارجی در ترکیه پیدا شود در اسرع وقت اخراج خواهد شد.

Ç-104 (ویزا، معافیت ویزا، اقامت، نقض مجوز کار / ممنوعیت ورود به مدت 2 سال)

کد محدودیت Ç-104 کدی است که در صورت نقض ویزا، معافیت ویزا، اجازه کار یا اقامت برای مدت 1 سال (شامل) - 2 سال (شامل نمی شود) توسط خارجی قرار می گیرد. با این کد به مدت 2 سال از ورود اتباع خارجی به کشور جلوگیری می شود . همچنین اخراج فرد خارجی از کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

Ç-105 (ویزا، معافیت ویزا، اقامت، نقض مجوز کار / ممنوعیت ورود به مدت 5 سال)

کد محدودیت Ç-105; این یکی از کدهای محدودیتی است که در صورت نقض ویزا، معافیت ویزا، اجازه کار یا اقامت توسط شخص خارجی داده می شود. مدت تخلف باید بیش از 2 سال (شامل) باشد . در صورت بروز این وضعیت، فرد خارجی به مدت 5 سال از ورود به ترکیه منع می شود .

کدهای محدودیت Ç-101، Ç-102، Ç-103، Ç-104 و Ç-105 که جزو کدها هستند، از نظر هدف یکسان هستند. تفاوت آنها ناشی از دوره های تخلف است. با افزایش مدت زمان تخلف، مدت زمان ممنوعیت ورود نیز افزایش می یابد.

کد Ç-113 (کسانی که به طور غیرقانونی وارد و خارج می شوند)

کد محدودیت Ç-113 کد اداری است که در صورت ورود یا خروج غیرقانونی به کشور و یا مشکوک بودن فرد خارجی در این مورد صادر می شود. افراد خارجی با این کد به مدت 2 سال نمی توانند وارد ترکیه شوند .

کد محدودیت Ç-113 یکی از کدهایی است که اغلب در عمل با آن مواجه می‌شویم. خارجی هایی که از ترکمنستان، افغانستان یا سایر کشورهای آسیای میانه و آفریقا به طور غیرقانونی وارد ترکیه می شوند، عمدتاً با این کد اخراج می شوند. اطلاعات دقیق در مورد موضوع در مقاله با عنوان "Ç-113 Restriction Code" درج شده است.

 

Ç-114 (خارجیانی که علیه آنها اقدامات قضایی انجام شده است)

کد محدودیت Ç-114، کدی است که برای اتباع خارجی که مشمول رسیدگی قضایی هستند اعمال می شود. در صورت اقدام قانونی با شخص خارجی به اتهام دست داشتن در جرم، روادید، اجازه کار و اقامت شخص خارجی لغو و فرد از کشور اخراج خواهد شد. ممنوعیت ورود برای فرد اخراج شده از این طریق به مدت 2 سال اعمال می شود 

Ç-115 (خارجیان آزاد شده از زندان)

کد محدودیت Ç-115 کد اداری است که برای یک فرد خارجی که بعداً در حالی که به دلیل هر جرمی در زندان به سر می برد آزاد می شود، قرار می گیرد. برای فرد خارجی تخلیه شده حکم اخراج صادر می شود و با درج کد C-115 به مدت 2 سال از ورود مجدد وی به کشور جلوگیری می شود . اما در صورت تبرئه فرد، این کد درج نمی شود.

Ç-116 (خارجیانی که از راه های نامشروع امرار معاش می کنند)

کد محدودیت Ç-116 کدی است که توسط ادارات اداره مهاجرت استانی برای خارجی هایی که از راه های نامشروع امرار معاش می کنند، ایجاد می شود. همچنین به عنوان کد فحشا شناخته می شود. شخص خارجی که این کد برای او درج شده است تا 5 سال نمی تواند وارد ترکیه شود . علاوه بر این، اگر راه های نامشروع جرم باشد، می توان از یکی از کدهای G یا N استفاده کرد.

Ç-117 (کارمندان غیرقانونی)

کد محدودیت Ç-117 کد محدودیتی است که توسط اداره مهاجرت برای خارجیانی که به طور غیرقانونی در ترکیه کار می کنند صادر می کند. هدف آن اخراج اتباع خارجی با این کد و ممنوعیت ورود به کشور به مدت یک سال است.

Ç-118 (افراد مبتلا به بیماری های عفونی که سلامت عمومی را تهدید می کند)

کد محدودیت Ç-118 کدی است که برای خارجیانی که دارای یک بیماری عفونی هستند که سلامت عمومی را به خطر می اندازد، تنظیم شده است. اما برای قرار دادن این کد، گزارش پزشک لازم است. فرد مبتلا به بیماری واگیردار به مدت 5 سال از کشور خارج و ممنوع الورود می شود . این کد توسط اداره کل مدیریت مهاجرت تنظیم شده است.

Ç-119 (عدم پرداخت جریمه کارمندان غیرقانونی)

کد محدودیت Ç-119 کد محدودیتی است که برای خارجیانی که به طور غیرقانونی در ترکیه کار می کنند صادر می شود. خارجی که مشخص شود غیرقانونی کار می کند به جریمه اداری محکوم و اخراج می شود. در مرحله اخراج، کد C-119 برای خارجی که جریمه اداری را پرداخت نمی کند صادر می شود. همچنین به مدت 5 سال از ورود اتباع خارجی به کشور جلوگیری می شود .

Ç-120 (عدم پرداخت جریمه به دلیل نقض ویزا یا اقامت)

کد محدودیت Ç-120 کد محدودیتی است که در صورت عدم پرداخت جریمه های اداری اعمال شده برای تخلفات ویزا و اجازه اقامت صادر می شود. خارجی که ویزا یا اجازه اقامت را نقض کند به دلیل این تخلف از کشور اخراج می شود. فرد باید قبل از اخراج جریمه اداری تعیین شده را بپردازد. در غیر این صورت با کد محدودیت Ç-120 به مدت 5 سال از ورود فرد خارجی به کشور جلوگیری می شود .

Ç-135 (خارجی ها و کسانی که بر خلاف قانون حمایت بین المللی عمل می کنند)

ماده 102 قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی شماره 6458 بیان می کند که در چه مواردی برای اتباع خارجی جریمه اداری اعمال می شود. کد محدودیت Ç-135 کدی است که برای خارجی ها در صورت عدم پرداخت این جریمه ها ایجاد می شود. یک فرد خارجی که کد محدودیت C-135 برای او اعمال می شود به مدت 5 سال نمی تواند وارد ترکیه شود .

C-136 (کسانی که هزینه های سفر را پرداخت نمی کنند)

کد محدودیت C-136 کدی است که برای اتباع خارجی که هزینه سفر را هنگام خروج از کشور پرداخت نمی کنند، ایجاد می شود. اگر خارجی پولی برای پرداخت هزینه ها نداشته باشد، این هزینه ها توسط خزانه تامین می شود. فرد خارجی برای ورود مجدد به ترکیه باید این هزینه ها را بپردازد. در غیر این صورت با توجه به کد C-136 نمی تواند وارد کشور شود.

Ç-137 (خارجیان دعوت به ترک)

کد محدودیت Ç-137 کدی است که در مواردی که برای یک خارجی دعوت به خروج انجام می شود و فرد خارجی از کشور خارج نمی شود استفاده می شود. با این روش از فرد خارجی خواسته می شود با رضایت خود در مدت 30-15 روز کشور را ترک کند . خارجی که در این مدت کشور را ترک نکند کد C-137 داده می شود و به مدت 5 سال از ورود به ترکیه جلوگیری می شود .

Ç-138 (ایناد یولجو)

کد محدودیت Ç-138 کدی است که برای خارجیانی که با وجود ممنوعیت ورود به ترکیه سعی در ورود به کشور دارند، ایجاد می شود. این کد به عنوان «کد مسافری پذیرفته نشده» نیز شناخته می‌شود، زیرا فرد خارجی با وجود ممنوعیت ورود به کشور، پیوسته تلاش می‌کند وارد کشور شود. کد محدودیت Ç-138 از ورود فرد به ترکیه به مدت 5 سال جلوگیری می کند .

Ç-141 (از نظر امنیت بین المللی ناامن تلقی می شود)

کد محدودیت Ç-141 کدی است که برای شخص خارجی که از نظر امنیت بین المللی خطرناک تلقی می شود ایجاد می شود. به ویژه بر افراد خارجی که با سازمان های تروریستی رابطه دارند یا در فعالیت های تروریستی شرکت می کنند، تحمیل می شود.

افرادی که توسط اینترپل به دلایل ذکر شده در بالا جستجو می شود نیز تهدیدی برای امنیت بین المللی در نظر گرفته می شوند. این افراد به مدت 5 سال از ورود به کشور منع شده اند . ورود یک فرد خارجی به ترکیه که این کد برای او درج شده است منوط به مجوز وزارت کشور است.

 

Ç-149 (برای امنیت عمومی ناامن تلقی می شود)

کد محدودیت Ç-149 یکی از کدهای اداری است که بر اساس امنیت عمومی از ورود افراد خارجی به ترکیه جلوگیری می کند. شخص خارجی که این کد برای او ایجاد شده است تا 5 سال نمی تواند وارد کشور شود .

مشاهده می‌شود که خارجی‌ها از ترکیه به‌عنوان مسیر ترانزیتی برای رفتن به مکان‌هایی که فعالیت‌های تروریستی انجام می‌شود و به مناطق درگیری معروف هستند، استفاده می‌کنند. واحدهای تحلیل ریسک در مورد موضوع ارزیابی می کنند. در صورت حصول نتیجه مذکور کد C-149 توسط پرسنل مرزبانی درج می شود.

Ç-150 (کسانی که سعی می کنند با مدارک جعلی وارد سیستم شوند)

کد محدودیت C-150 زمانی است که شخص خارجی به طور غیرقانونی اسناد خود را تهیه کرده و از آنها برای ورود و خروج از کشور استفاده می کند. این کد همچنین در صورتی ایجاد می شود که شخص خارجی اسناد متعلق به شخص دیگری را به عنوان متعلق به خود ارائه دهد. اتباع خارجی به مدت 5 سال از ورود به کشور منع می شوند . اما در صورتی که شخص خارجی ثابت کند که کلاهبرداری بدون اطلاع وی صورت گرفته است، امکان حذف کد وجود دارد.

Ç-151 (قاچاقچی مهاجر/قاچاقچی انسان)

کد محدودیت C-151 کدی است که برای یک خارجی که به ارتکاب یک یا هر دو جرایم قاچاق مهاجر یا قاچاق انسان محکوم شده است، ایجاد می شود. با این کد از ورود فرد خارجی به ترکیه جلوگیری می شود. دوره انسداد 5 سال است.

Ç-152 (با احتیاط از ورود اتباع خارجی به کشور جلوگیری می شود)

کد محدودیت Ç-152 کد محدودیتی است که در آن یک تبعه خارجی به عنوان یک اقدام احتیاطی (برخلاف تمامی احتمالات) از ورود به ترکیه منع می شود. مدت ممنوعیت ورود به کشور 1 سال است .

 

Ç-166 (ورودی که بر اساس دلیل موجه نیست/فرصت مالی ندارد)

دلیل موجه برای ورود فرد خارجی به ترکیه الزامی است. علاوه بر این، وی باید از نظر اقتصادی برای مدت اقامت خود در کشور کافی باشد. در اینجا، کد محدودیت C-166، کدی است که در مواردی ایجاد می شود که خارجی ورود خود را توجیه نمی کند یا توانایی مالی برای مدت اقامت خود در ترکیه را ندارد.

Ç-167 (جلوگیری از افرادی که ویزا، اقامت و مجوز کار را بین 3 تا 6 ماه از زمان ورود به کشور به مدت 1 ماه نقض کردند)

کد محدودیت Ç-167 کدی است که در صورت نقض ویزا، معافیت ویزا، اجازه کار یا اقامت توسط یک فرد خارجی قرار می گیرد. در صورتی که فرد 3 تا 6 ماه به این تخلفات ادامه دهد به مدت 1 ماه از ورود به ترکیه منع می شود . تفاوت این کد با کد Ç-102 مربوط به جرایم اداری است. در صورتی که فرد خارجی با رضایت خود جریمه اداری را در دروازه مرزی یا ادارات استانی پرداخت کرده باشد کد C-167 درج می شود.

Ç-179 (قاچاق عضو/بافت)

کد محدودیت Ç-179 کد اداری است که هنگام اخراج یک تبعه خارجی به دلیل تجارت اعضای بدن یا بافت داده می شود. اتباع خارجی که این کد برای آنها ایجاد شده است نمی تواند به مدت 5 سال وارد ترکیه شود .

کدهای محدودیت G

کدهای محدودیت G; اینها کدهایی هستند که بر افراد خارجی تحمیل شده و امنیت عمومی و نظم عمومی را به خطر می اندازند. این کدها در صورتی درج می شوند که شخص خارجی درگیر جرم باشد. تقریباً برای هر جرمی یک کد محدودیت جداگانه وجود دارد. بر اساس این کدها می توان در مورد فرد خارجی تصمیم اخراج گرفت. علاوه بر این، این کدها از ورود اتباع خارجی به کشور جلوگیری می کند.

G-26 (فعالیت های سازمانی غیرقانونی)

کد محدودیت G-26 کدی است که برای افرادی که مصمم هستند در فعالیت های سازمانی غیرقانونی شرکت دارند یا مشکوک به مشارکت در این فعالیت ها هستند ایجاد شده است. یک خارجی با کد G-26 از کشور اخراج می شود و از ورود به کشور منع می شود. مدت زمان ممنوعیت اخراج توسط اداره بسته به ماهیت وضعیت تعیین می شود.

 

G-34 (جعل)

کد محدودیت G-34، کدی است که برای خارجیانی که جعل اسناد را مرتکب شده اند یا مظنون به ارتکاب این جنایات هستند، صرف نظر از تمایز رسمی یا خصوصی، قرار می گیرد. بر اساس این کد، فرد خارجی از کشور اخراج و ممنوعیت ورود به کشور صادر می شود.

G-42 (جرایم مواد مخدر)

کد محدودیت G-42 کدی است که برای یک خارجی به این دلیل که یک یا چند مورد از جرایم مواد مخدر را مرتکب شده است قرار می گیرد. مثلا؛ تولید، حمل و نقل و تجارت مواد مخدر در شمول این جرم است. یک خارجی که به دلیل جرم مواد مخدر به او کد G-42 اختصاص داده شده است از کشور اخراج می شود و از ورود به کشور منع می شود.

G-43 (جرایم قاچاق)

کد محدودیت G-43 کدی است که بر روی خارجی هایی قرار می گیرد که مصمم به ارتکاب یا مشکوک به ارتکاب جرمی است که در قانون مجازات ترکیه به عنوان قاچاق تنظیم شده است. با این کد فرد خارجی از کشور اخراج می شود. همچنین از ورود اتباع خارجی به کشور جلوگیری می شود.

G-48 (واسطه فحشا و فراهم کردن مکان)

یک کد G-48 در مورد شخصی قرار می گیرد که مشخص شود در ارتکاب فحشا واسطه است یا مکانی برای ارتکاب جرم فراهم می کند یا مظنون به داشتن این اتهامات است. با این کد تبعه خارجی اخراج می شود. علاوه بر این، برای جلوگیری از ورود مجدد وی به کشور، ممنوعیت ورود به کشور در نظر گرفته شده است.

G-58 (جنایت قتل)

کد محدودیت G-58، کد اداری است که برای شخص خارجی که مرتکب جرم قتل عمد یا غیر عمدی شده است یا مظنون به ارتکاب یکی از این جرایم است، ایجاد می شود. بر اساس این کد، فرد خارجی از کشور اخراج می شود. علاوه بر این با حکم ممنوعیت ورود وی از ورود به ترکیه جلوگیری می شود.

G-64 (تهدید)

کد تهدید G-64 کد اداری صادر شده برای شخصی است که یک یا چند نفر را تهدید می کند. فرد خارجی که این کد برای او ایجاد شده است، ممکن است بر اساس این کد از کشور اخراج شود. ضمنا ورود به کشور با این کد ممنوع است. در صورتی که کد G-64 بدون هیچ مبنایی قرار گیرد، با طرح دعوای ابطال می توان آن را حذف کرد.

G-65 (سرقت)

کد محدودیت G-65 کدی است که برای خارجی هایی که مصمم به ارتکاب جرم سرقت تعریف شده در قانون مجازات ترکیه هستند یا مظنون به ارتکاب این جرم هستند، ایجاد می شود. بر اساس این کد امکان اخراج یک خارجی وجود دارد. علاوه بر این، این کد ممنوعیت ورود به کشور را نیز در نظر گرفته است.

G-66 (اخاذی-غارت)

کد محدودیت G-66 کدی است که برای شخصی که به ارتکاب جرم غارت (اخاذی) در قانون مجازات ترکیه مشخص شده است یا مظنون به ارتکاب این جرم است. با این کد می توان از اخراج فرد خارجی اطمینان حاصل کرد. ضمناً با ممنوعیت ورود اتباع خارجی بر اساس این کد از ورود اتباع خارجی به کشور جلوگیری می شود.

G-67 (تقلب)

کد محدودیت G-67 کدی است که برای خارجی هایی که مظنون به ارتکاب جرم کلاهبرداری هستند یا به طور قطع به انجام این جرم مشکوک شده اند تنظیم شده است. کد G-67 تضمین می کند که یک خارجی که مرتکب کلاهبرداری می شود از کشور اخراج می شود. ضمناً با این کد با اعمال ممنوعیت ورود از ورود اتباع خارجی به کشور جلوگیری می شود.

G-78 (خارجیان مبتلا به بیماری های عفونی)

کد محدودیت G-78 برای یک فرد خارجی مبتلا به بیماری مسری قرار می گیرد. با این کد از ورود فرد خارجی به کشور به طور نامحدود جلوگیری می شود. اما اگر گزارش به دست آمده از بیمارستان ثابت کند که بیماری عفونی وجود ندارد، کد حذف خواهد شد. این کد مخصوصاً در موارد تن فروشی درج می شود.

G-82 (فعالیت علیه امنیت ملی)

کد محدودیت G-82 کدی است که بر روی خارجی هایی قرار می گیرد که مصمم است علیه امنیت ملی اقدام کرده باشد. این کد همچنین می تواند برای خارجی هایی که مظنون به تهدید امنیت ملی هستند قرار داده شود. دولت در ارزیابی این صلاحدید دارد. این کد برای اخراج فرد خارجی و جلوگیری از ورود او به کشور است.

 

G-87 (افرادی که برای امنیت عمومی خطر دارند)

کد محدودیت GG-87 کدی است که برای افراد خارجی که برای امنیت عمومی خطر ایجاد می کنند ایجاد شده است. در صورت وجود سوء ظن توسط دولت مبنی بر اینکه این افراد خطری دارند، می توان کد G-87 را اعمال کرد. صلاحدید وضعیت متعلق به اداره اداره مهاجرت است که مرجع تنظیم کننده کد است.

اداره مدیریت مهاجرت همچنین هنگام تعیین اینکه آیا یک فرد خارجی امنیت عمومی کشور را به خطر می اندازد یا خیر از داده های سازمان اطلاعات ملی استفاده می کند. بر این اساس، فرد خارجی که این کد برای او تعیین شده است از کشور اخراج و برای فرد خارجی ممنوعیت ورود اعمال می شود.

 

G-89 (افرادی که جنگجویان تروریست خارجی تلقی می شوند)

کد محدودیت G-89 کدی است که برای خارجیانی که مظنون به تروریست بودن یا افرادی هستند که مصمم به تروریست بودن هستند قرار می گیرد. بر اساس این کد می توان یک فرد خارجی را اخراج کرد. علاوه بر این، ورود اتباع خارجی به کشور ممنوع است.

 

کدهای محدودیت K (کسانی که برای قاچاق تحت تعقیب هستند)

کدهای محدودیت K کدهایی هستند که برای افراد خارجی که به دلیل ارتکاب جرم قاچاق تحت تعقیب هستند تعیین می شود. با این کد می توان از ورود یک فرد خارجی به ترکیه جلوگیری کرد. علاوه بر این، این کد می تواند برای جلوگیری از خروج اتباع خارجی در ترکیه از کشور ایجاد شود. از این نظر، کدهای محدودیت K به منظور دستگیری خارجی مجرم عمل می کند.

کدهای محدودیت M

کدهای محدودیت M از جمله کدهایی هستند که برای افرادی که اخطار آبی برای آنها توسط اینترپل صادر شده است تعیین شده است. بولتن آبی صادر شده توسط اینترپل به منظور به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در مورد یک شخص در رابطه با یک جرم است. هدف آن تعیین اطلاعات مربوط به هویت شخص یا به دست آوردن اطلاعات دقیق تر است.

M-67 (کلاهبرداری اینترپل)

کد M-67 کدی است که توسط اداره اداره مهاجرت به خارجی هایی که توسط اینترپل کلاهبرداری کرده اند، اختصاص می یابد. یک خارجی با کد M-67 برای ورود به ترکیه بدون اجازه قبلی الزامی است. این مجوز اولیه از وزارت امور داخله اخذ شده است.

کدهای محدودیت خارجی و حذف کدهای محدودیت

N کدهای محدودیت

کدهایی که ورود به ترکیه را شرط مجوز قبلی می کنند کدهای N محدودیت هستند. خارجی هایی که این کد برای آنها ایجاد شده است باید مجوز ورود از اداره اداره مهاجرت دریافت کنند. با این حال، در عمل، این درخواست های مجوز اغلب رد می شوند. در صورت رد، کدهای محدودیت N به معنای ممنوعیت ورود نامحدود برای خارجی است.

N-67 (کد کلاهبرداری)

کدی که برای فرد خارجی تحت تعقیب دولت به دلیل ارتکاب کلاهبرداری ایجاد شده است، کد محدودیت N-67 است. با این کد، ورود یک فرد خارجی تحت تعقیب کلاهبرداری به ترکیه منوط به خود اجازه می شود. ضمناً اگر جرم کلاهبرداری خصلت بین المللی داشته باشد، کد M-67 به خارجی تعلق می گیرد نه N-67.

N-82 (کد استحضان)

کد محدودیت N-82 کدی است که به خارجی هایی که نیاز به مجوز قبلی دارند اختصاص می یابد. این کد به اطلاع می رساند که ورود فرد خارجی به کشور منوط به اجازه قبلی است و تا زمانی که اجازه نگیرد نمی تواند وارد کشور شود. یک تبعه خارجی برای ورود به ترکیه باید از اداره اداره مهاجرت مجوز بگیرد. با این حال، در عمل این اجازه به طور کلی داده نمی شود. بنابراین این کد باعث ممنوعیت ورود نامحدود می شود.

N-95 (جریمه برای نقض ممنوعیت ورود)

کد محدودیت N-95 کدی است که در صورت عدم پرداخت جریمه های اداری برای افرادی که با وجود ممنوعیت ورود به ترکیه وارد یا (تلاش به ورود) می کنند تعیین می شود. بنابراین، ورود خارجی به کشور منوط به مجوز قبلی است. اداره مدیریت مهاجرت استانی یا پرسنل مرزی اختیار تنظیم این کد را دارند. مجوز از اداره اداره مهاجرت اخذ می شود.

N-96 (جریمه اداری برای ترک نکردن کشورمان در زمان تعیین شده)

رویه دعوت به ترک ممکن است برای خارجیانی که تصمیم اخراج آنها برای خروج از کشور اتخاذ شده است اعمال شود. با این روش حداقل 15 و حداکثر 30 روز به خارجی مهلت داده می شود . از فرد خواسته می شود در این مدت کشور را ترک کند. کد محدودیت N-96 برای خارجی هایی که در مدت زمان معین ترکیه را ترک نمی کنند، تعیین می شود.

N-97 (جریمه اداری برای اعلام آدرس)

اشخاص خارجی موظفند آدرس صحیح خود را اعلام و هرگونه تغییر آدرس را اعلام کنند. اتباع خارجی که این تعهد را رعایت نکنند مشمول جریمه اداری می شوند. کد محدودیت N-97، کدی است که برای خارجیانی که جریمه اداری تعیین شده را به دلیل تخلف از این تعهدات و یا عدم حضور در آدرس اعلامی پرداخت نمی‌کنند، درج می‌شود. این کد نیز توسط اداره مهاجرت استانی تنظیم شده است و نیاز به مجوز قبلی دارد.

N-99 (کد اینترپل)

کد محدود N-99 برای خارجی هایی که بولتن جستجو برای آنها توسط اینترپل یا یکی از کشورهای عضو اینترپل صادر شده است، ایجاد می شود. با این کد، ورود اتباع خارجی به کشور منوط به مجوز قبلی است. علاوه بر این، بر اساس این کد، امکان اخراج اتباع خارجی نیز وجود دارد که در حال حاضر در کشور هستند.

 

N-119 (جریمه اداری برای کار بدون مجوز)

خارجیانی که بدون مجوز کار می کنند مشمول جریمه اداری می شوند. کد محدودیت N-119 کدی است که برای خارجیانی که این جریمه را پرداخت نمی کنند اعمال می شود. علاوه بر این، این کد توسط اداره مهاجرت استانی تنظیم شده است.

N-120 (جریمه اداری برای ویزا، اقامت، نقض مجوز کار)

خارجی هایی که ویزا، معافیت ویزا، اجازه کار یا اقامت را نقض کنند، 1 برابر بیشتر از هزینه مورد نیاز پرداخت می کنند. همچنین به دلیل تخلف، جریمه های اداری نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. در صورت عدم پرداخت این هزینه ها و جرایم اداری، کد محدودیت N-120 درج می شود. پرسنل دروازه مرزی این کد را تنظیم می کنند.

N-135 (جریمه اداری برای ورود یا تلاش غیرقانونی)

کد محدودیت N-135 کدی است که نشان می دهد افرادی که به طور غیرقانونی وارد ترکیه می شوند یا قصد ورود به ترکیه را دارند بر اساس این دلایل جریمه اداری می شوند. علاوه بر این، کد محدودیت Ç-113 برای اتباع خارجی که به طور غیرقانونی وارد یا خارج می شوند اعمال می شود و ورود آنها به ترکیه به مدت 2 سال ممنوع است .

N-136 (هزینه سفر برون مرزی)

کد محدودیت N-136 یک کد اداری اعلامی است که در صورت عدم پرداخت هزینه های سفر توسط خارجی هنگام خروج از کشور، قرار می گیرد. اگر خارجی پولی برای پرداخت هزینه ها نداشته باشد، این هزینه ها توسط خزانه تامین می شود. اما فرد خارجی برای ورود مجدد به ترکیه باید این هزینه ها را بپردازد.

در عمل، این کد منجر به تصمیم اخراج نمی شود. همچنین مشاهده می شود که این کد با کد محدودیت Ç-136 جایگزین شده است.

N-168 (جریمه اداری مخالفت با بند چ ماده 102)

ماده 102 قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی شرایطی را که در آن جریمه های اداری اعمال می شود تنظیم می کند. طبق بند سوم این ماده؛

  • در حالی که بر اساس تصمیم اخراج وی در بازداشت اداری نگهداری می شد.
  • در حالی که او در مرکز عودت نگهداری می شد،
  • در حین اجرای حکم اخراج،

برای اتباع خارجی که فرار می کنند جریمه های اداری اعمال می شود. کد محدودیت N-168 برای افراد خارجی که از تصمیم تحریمی مورد نظر تبعیت نمی کنند درج می شود.

N-169 (جریمه اداری برای عدم رعایت تعهدات اداری تعیین شده توسط وزارت)

وزارت ممکن است تعهدات خاصی را که خارجی ها باید از آنها پیروی کنند، اعمال کند. اتباع خارجی که این تعهدات را رعایت نکنند مشمول جریمه اداری می شوند. کد محدودیت N-169 برای اتباع خارجی که جریمه اداری تعیین شده برای خود را پرداخت نکنند تعیین می شود. با این کد، ورود افراد به ترکیه منوط به مجوز قبلی می شود.

N-170 (جریمه اداری ناشی از قانون جنحه یا سایر قوانین مرتبط)

جریمه اداری برای شخص خارجی بر اساس تخلفات مندرج در قانون جنحه یا به دلایل مندرج در سایر قوانین امکان پذیر است. این جریمه های اداری اعمال شده بر خارجی ها منجر به ارائه کد محدودیت N-170 می شود.

N-171 (جریمه اداری به دلیل عدم انجام تعهدات مشخص شده)

برخی تعهدات وجود دارد که خارجی ها باید به آنها عمل کنند. اگر اتباع خارجی به این تعهدات عمل نکنند، ممکن است مشمول جریمه اداری شوند. بنابراین، کد محدودیت N-171، کدی است که برای خارجیانی که به دلیل عدم رعایت تعهدات خود به جریمه های اداری محکوم می شوند، وضع شده است.

N-172 (هزینه سفر برای بازگشت داوطلبانه)

امکان بازگشت داوطلبانه خارجیان تحت حمایت بین المللی به کشورهای خود وجود دارد. در این صورت حمایت بین المللی از خارجی ها پایان می یابد. اتباع خارجی هنگام خروج از ترکیه در محدوده بازگشت داوطلبانه باید هزینه های سفر را بپردازند. در اینجا، کد محدودیت N-172، کدی است که در صورت عدم پرداخت این هزینه ها ایجاد می شود.

آن کدهای محدودیت

این کدهای محدودیت کدهای مربوط به حفاظت بین المللی هستند. این امر به ویژه در مواردی اعمال می شود که درخواست های حفاظتی رد می شود. همچنین اگر خارجی داوطلبانه از درخواست حمایت خود صرف نظر کند امکان پذیر است. هر کدام از این کدها متفاوت هستند.

O-100 (بیگانه ای که داوطلبانه درخواست خود را برای حمایت بین المللی/پناهجوی محله نامعلوم و ممنوعیت ورود به کشور منصرف می کند)

برای افراد خارجی امکان درخواست حمایت بین المللی وجود دارد. کد محدودیت O-100 برای اتباع خارجی که داوطلبانه این درخواست را رها می کنند ایجاد شده است. شخص خارجی که این کد برای او ایجاد شده است به مدت 1 سال از ورود به ترکیه منع می شود . علاوه بر این، در صورتی که افرادی که به عنوان پناهنده به ترکیه آمده اند در آدرسی که اعلام کرده اند نباشند، این کد قرار می گیرد.

O-176 (خارجیانی که درخواست‌های حمایت بین‌المللی آنها به مدت 3 سال منفی تلقی شده است)

کد محدودیت O-176 زمانی استفاده می شود که حمایت بین المللی درخواست شده توسط یک شخص خارجی توسط دولت رد شود. این کد محدودیت در صورتی قرار می گیرد که خارجی نیاز به حمایت بین المللی نداشته باشد، درخواست پس گرفته شده باشد یا درخواست غیرقابل قبول باشد. این کد به مدت 3 سال از ورود فرد به ترکیه جلوگیری می کند .

O-177 (خارجیانی که درخواست حمایت بین المللی آنها منفی ارزیابی می شود، 5 سال)

کدی که برای خارجی هایی که درخواست حمایت بین المللی او رد شده یا حمایتش در حین بهره مندی از حمایت بین المللی لغو شده است، کد محدودیت O-177 است. با این کد محدودیت، اتباع خارجی به مدت 5 سال از ورود به ترکیه منع می شوند . با این حال، حذف کد محدودیت به روش های مختلفی امکان پذیر است.

کدهای محدودیت V

V-68 (اجازه اقامت مشروط به مجوز وزارت)

کد محدودیت V-68 کد اداری است که در مواردی که مجوز اقامت اعمال شده توسط خارجی وابسته به مجوز وزارتخانه باشد قرار می گیرد. به شخصی که این کد برای او تعیین شده است اجازه اقامت داده نمی شود مگر اینکه از وزارتخانه اجازه بگیرد. وزارتخانه ای که در اینجا ذکر می شود، وزارت امور داخله است.

V-69 (مجوزهای اقامت لغو شد)

کد محدودیت V-69 کدی است که برای خارجیانی که مجوز اقامت آنها لغو شده است ایجاد می شود. با این کد تضمین می شود که اجازه اقامت برای یک فرد خارجی به مدت 5 سال دوباره اعطا نشود .

 

V-70 (ازدواج جعلی)

کدی که برای کسانی که ازدواج های جعلی را برای به دست آوردن تابعیت از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیه ایجاد می کنند، کد محدودیت V-70 است. اجازه اقامت خارجی که این کد برای او اعمال می شود لغو و به مدت 5 سال از ورود وی به کشور منع می شود .

کد محدودیت V-70 گاهی اوقات بدون توجیه قرار می گیرد. این قانون به این دلیل است که ازدواج یک فرد خارجی اگرچه واقعی است، اما صوری است.

 

V-71 (خارجیانی که تغییر آدرس را اطلاع نمی دهند، به طور غیر واقعی اعلام می کنند)

افراد خارجی موظفند آدرس صحیح خود را خصوصاً هنگام درخواست اجازه اقامت ارائه دهند. علاوه بر این، اگر آنها آدرس خود را تغییر دهند، باید آنها را از این تغییر مطلع کنند. کد محدودیت V-71 برای خارجی هایی که برخلاف این تعهدات عمل می کنند صادر می شود.

اتباع خارجی باید آدرس خود را ظرف 20 روز از روز درخواست اجازه اقامت ارائه دهند . مأموران اجرای قانون بررسی می کنند که آیا فرد در آدرسی که اعلام کرده است یا خیر و اگر در این آدرس نباشد، کد محدودیت V-71 برای فرد خارجی تعیین می شود. علاوه بر این، درخواست اجازه اقامت وی ​​رد می شود و ممنوعیت ورود صادر می شود.

اگر فرد خارجی با رضایت خود کشور را ترک کند، ممنوعیت ورود اعمال نمی شود.

 

V-74 (خارجیانی که خروج آنها به وزارت / استانداری اطلاع داده می شود)

اتباع خارجی مقیم ترکیه با مجوز حفاظت بین المللی مشمول اجازه خروج از کشور هستند. V-74 کد محدودیت و کد تعیین شده برای شخص خارجی در مواردی است که خروج از کشور دیگر منوط به مجوز باشد. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که این کد به طور غیرقانونی قرار داده شود. در چنین شرایطی، کد باید حذف شود.

V-77 (کسانی که با وجود اینکه ترک مسختی نیستند درخواست داده اند)

ترک‌های مسختی می‌توانند برای مجوزهای کار یا اقامت که به طور خاص به اشراف ترک اعطا می‌شود، درخواست دهند. اما برای اینکه این درخواست پذیرفته شود، شخص باید در واقع یک ترک مسخیت باشد. در غیر این صورت درخواست رد خواهد شد. در اینجا، کد محدودیت V-77 برای افرادی که برای این برنامه درخواست می کنند، با وجود اینکه ترک مسختی نیستند، تعیین می شود.

V-84 (کسانی که مشروط به اخذ اجازه اقامت در مدت 10 روز وارد شده اند)

کد محدودیت V-84 برای خارجیانی که وارد ترکیه می شوند، مشروط به اخذ مجوز اقامت در مدت 10 روز تعیین می شود. این کد در صورتی درج می شود که خارجیانی که وارد ترکیه می شوند، مشروط بر اینکه در مدت 10 روز اجازه اقامت دریافت کنند، برای اجازه اقامت اقدام نکنند.

اجازه ورود به ترکیه برای اخذ مجوز اقامت را ورود مشروط می گویند. اما این سیستم از تاریخ 2020/09/06 متوقف شده است. بنابراین، این کد امروز کاربردی ندارد.

V-87 (دارنده محافظ موقت با بازگشت داوطلبانه)

این امکان وجود دارد که افرادی که در ترکیه تحت حمایت موقت هستند، یعنی دارای این وضعیت هستند، با رضایت خود به کشور خود بازگردند. به این حالت بازگشت داوطلبانه می گویند. کد محدودیت V-87 برای افراد خارجی با وضعیت حفاظت موقت که داوطلبانه به کشور خود باز می گردند، قرار می گیرد. معمولا در افرادی که شهروند سوریه هستند دیده می شود.

V-88 (بیگانگان با مجوزهای کاری نامعتبر)

کد محدودیت V-88 برای خارجی هایی اعمال می شود که مجوز کار آنها باطل شده است. علاوه بر این، امکان جریمه و یا جلوگیری از ورود فرد خارجی به کشور وجود دارد.

V-89 (اتباع خارجی پذیرفته شده مجدد)

تصمیمات اخراج خارجی هایی که به صورت غیرقانونی وارد ترکیه می شوند گرفته می شود. پذیرش خارجی که به طور غیرقانونی در کشور به سر می برد توسط کشور دیگری پذیرش مجدد محسوب می شود. به این ترتیب کد V-89 به خارجیانی که مجددا پذیرش می شوند اختصاص می یابد.

V-91 (خارجیان تحت حمایت موقت مشروط به اجازه خروج از کشور)

اتباع خارجی مقیم ترکیه با مجوز حفاظت موقت مشمول اجازه خروج از کشور هستند. V-91 کد محدودیت و کد تعیین شده برای شخص خارجی در مواردی است که خروج از کشور دیگر منوط به مجوز باشد. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که این کد به طور غیرقانونی قرار داده شود. در چنین شرایطی، کد باید حذف شود.

V-92 (بیگانگان تحت حفاظت موقت با سوابق تکراری)

کد محدودیت V-92 کدی است که برای خارجی هایی که بیش از یک بار درخواست حفاظت موقت کرده اند ایجاد شده است. اگر خارجی ها بیش از یک بار درخواست حمایت موقت کنند، آخرین درخواست معتبر است. سایر برنامه ها اعتبار خود را از دست می دهند.

V-137 (کسانی که برای ترک ترکیه دعوت شده اند)

در صورت نقض مجوز کار و اقامت، اتباع خارجی باید از کشور خارج شوند. در چنین مواردی رویه دعوت به مرخصی اعمال می شود. بر اساس این رویه، از فرد خارجی خواسته می شود با رضایت خود، حداقل 15 و حداکثر 30 روز از کشور خارج شود. یک کد محدودیت V-137 برای یک خارجی که به دلایلی مانند بررسی اینکه آیا کشور را ترک کرده است، تحت دعوت به خروج از کشور قرار می گیرد.

V-144 (منتشر شده تحت 57-A)

اگر شخص خارجی از کشور، در کشور خود یا هر کشوری که به آن اعزام می شود، اخراج شود. اگر احتمال مجازات اعدام، شکنجه یا رفتار غیرانسانی وجود داشته باشد، تصمیم اخراج صادر نخواهد شد. در چنین مواردی، اجازه اقامت بشردوستانه برای فرد خارجی صادر می شود. علاوه بر این، کد محدودیت V-144 برای شخص خارجی ایجاد شده است.

V-145 (بازگشت داوطلبانه)

کد محدودیت V-145 کدی است که بر روی خارجی هایی قرار می گیرد که تحت حمایت بین المللی است و با رضایت خود به کشور خود باز می گردد. اگر شخص خارجی به کشور خود بازگردد، حمایت بین المللی که از وی اعطا شده است پایان می یابد. کد V-87 برای خارجی هایی اعمال می شود که تحت حفاظت موقت هستند و داوطلبانه به کشور خود باز می گردند.

V-146 (گذرنامه ترکیه با حاشیه نویسی)

روی پاسپورت اتباع ترکیه که مشمول رسیدگی قضایی هستند، حاشیه نویسی شده است. در اینجا، کد محدودیت V-146 برای شهروندان ترکیه ای که این حاشیه را در گذرنامه خود دارند، تعیین می شود. علاوه بر این، مشاهده می‌شود که درخواست پاسپورت شهروندان ترکیه‌ای که علیه آنها اقدامات قضایی انجام شده است رد می‌شود.

V-147 (همسر شهروند ترکیه با گذرنامه مشروح)

کد محدودیت V-147 برای همسر شهروند ترکیه اعمال می شود که برای وی کد محدودیت V-146 با قرار دادن حاشیه نویسی اقدام قضایی در پاسپورت وی اعمال می شود. علاوه بر این، درست مانند کد V-146، درخواست های گذرنامه در کد V-147 رد می شود. در صورت حذف این کدهای محدودیت، هیچ مانعی برای خروج از کشور وجود نخواهد داشت.

V-148 (شخص در مرکز اسکان موقت)

مراکز حفاظت موقت برای خارجیانی که مجبور به ترک کشور خود شده اند و نمی توانند به کشور خود بازگردند وجود دارد. کد محدودیت V-148 برای اتباع خارجی در این مراکز وضع شده است. این کد برای اطلاع از حضور فرد خارجی در مرکز اسکان موقت در نظر گرفته شده است. در صورت خروج فرد خارجی از مرکز، این کد باید حذف شود.

V-153 (تصمیم حکم قانون اساسی در مورد کشور سوم)

اخراج فرد خارجی به کشور خود؛ اگر احتمال آسیب به تمامیت جسمانی مانند مجازات اعدام یا شکنجه وجود داشته باشد، فرد خارجی به کشور ثالث امن فرستاده می شود. در این صورت، اگر درخواست به دادگاه قانون اساسی برای درخواست اطلاع رسانی پذیرفته شود، یک کد محدودیت V-153 برای خارجی تعیین می شود.

V-154 (درخواست به دادگاه اداری علیه تصمیم اخراج)

در صورت اتخاذ تصمیم اخراج در مورد فرد خارجی، می توان با طرح دعوای ابطال تصمیم را لغو کرد. ضمناً به مؤسسه ای که تصمیم اخراج را گرفته است، از طرح دعوای ابطال اطلاع داده می شود. در این صورت تا زمانی که پرونده ابطال به نتیجه نرسیده است، نمی توان شخص خارجی را اخراج کرد. در اینجا، کد محدودیت V-154، کدی است که برای خارجی که دعوای ابطال علیه تصمیم اخراج را ارائه کرده است، ایجاد شده است.

V-155 (تصمیم حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر)

اگر یک شخص خارجی به دلیل رویه ای که در ترکیه تحت آن قرار دارد به دادگاه اروپایی حقوق بشر مراجعه کند و ECHR حکمی علیه آن خارجی صادر کند، یک کد محدودیت V-155 ایجاد می شود. با این حال، برای این، درخواست شخص خارجی برای دستور قضایی باید توسط ECHR تأیید شود.

V-156 (هزینه وکالت وکیل)

اتباع خارجی می توانند در مواردی که علیه اداره مهاجرت تشکیل می دهند درخواست کمک حقوقی کنند. در صورت رد یا رفع دعوای وکالت، حق الوکاله باید توسط خارجی پرداخت شود. در صورت عدم پرداخت این هزینه، کد تعیین شده برای خارجی، کد محدودیت V-156 است.

V-157 (درخواست‌های اجازه اقامت رد شد)

اگر درخواست اجازه اقامت خارجی بر اساس دلایل مندرج در قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی رد شود، کد محدودیت V-157 ایجاد می شود.

V-158 (لغو کارت شناسایی پرسنل نماینده خارجی/عضو خانواده)

برای اعمال کد V-158، فرد باید در نمایندگی های خارجی کار کند یا یکی از اعضای خانواده کارمند باشد. اگر کارت شناسایی افراد شاغل در این دفاتر نمایندگی یا اعضای خانواده آنها باطل شود، کد محدودیت V-158 اعمال می شود.

V-159 (کسانی که برای ورود به کشور ثالث به کشور ما می آیند)

کد محدودیت V-159 که از جمله کدهای محدودیت اطلاعاتی است، بر روی یک فرد خارجی قرار می گیرد که از طریق ترکیه به کشور دیگری ترانزیت می کند. از آنجایی که ترکیه یک کشور ترانزیتی است، این کد اغلب در عمل مشاهده می شود. هیچ موقعیت منفی برای خارجی ایجاد نمی کند.

کدهای محدودیت Y

کدهای محدودیت Y کدهایی هستند که توسط اینترپل برای افرادی که اخطار سبز برای آنها صادر شده است ایجاد می شود. اخطار سبز برای افراد مظنون به جنایت یا مجرم در عرصه بین المللی صادر می شود. هدف این بولتن هشدار به کشورهای عضو اینترپل در مورد شخص یا کسب اطلاعات در مورد شخص خارجی است.

چگونه کد محدودیت خارجی را حذف کنیم؟

قوانین محدودیت اعمال شده برای خارجی ها؛ با مراجعه به اداره و درخواست ابطال می توان آن را حذف کرد. علاوه بر این، ورود یک خارجی به کشور از طریق ویزای معتبر هموار می شود. ضمناً در مواردی که تصمیم اخراج به همراه کد محدودیت گرفته می شود، در صورت ابطال تصمیم اخراج، می توان درخواست حذف کد را نیز داشت.

کدهای محدودیت؛ پیامدهای منفی متعددی مانند لغو مجوز کار یا اقامت، لغو ویزا، اخراج و ممنوعیت ورود به کشور دارد. اشتباهات ماهوی یا رویه ای در اعتراض به کد محدودیت ممکن است منجر به لغو مجوز خارجی شود. به همین دلیل، انجام این فرآیند با یک وکیل خارجی سودمند است.

نحوه حذف کد محدودیت

درخواست اداری برای حذف کد محدودیت

اولین راه برای حذف کد محدودیت برای یک خارجی از طریق درخواست اداری است. اعتراض به اداره ظرف 60 روز از روز بعد از درج کد محدودیت با دادخواست مستدل می باشد. مرجع ارائه درخواست اداره مدیریت مهاجرت است.

ریاست جمهوری باید ظرف 30 روز به این درخواست پاسخ دهد . اگر در این مدت پاسخی داده نشود، درخواست را رد کرده است. درخواست مدت اقامه دعوی را متوقف می کند و پس از پاسخ مهلت دوباره شروع می شود. به عبارت دیگر، در مواردی که درخواست رد یا رد شده تشخیص داده شود، در مهلت 60 روزه اقامه دعوی اداری در مدت باقیمانده می توان دعوای ابطال را اقامه کرد .

به عنوان مثال، شخص خارجی که در بیست و پنجمین روز از مهلت 60 روزه برای اقامه دعوی به اداره مراجعه می کند، باید ظرف 35 روز از روز بعد از پاسخ، دعوای ابطال اقامه کند. در غیر این صورت حق اقامه دعوی از بین می رود.

پرونده اداری رفع محدودیت و لغو ممنوعیت ورود

راه دیگر برای حذف کد محدودیت و ممنوعیت ورود بر این اساس، دعوای ابطال است. این دعوی بدون مراجعه یا پس از مراجعه به اداره قابل طرح است. مهلت اقامه دعوی از تاریخ ابلاغ رای 60 روز می باشد . نسبت به رأی دادگاه بدوی ظرف 30 روز از روز پس از ابلاغ قابل طرح است.

دعوای ابطال اقامه شده برای حذف کد محدودیت به طور خودکار اجرا را متوقف نمی کند. برای تعلیق اجرا باید احتمال بروز آسیب جبران ناپذیر در صورت ادامه اجرای آیین نامه وجود داشته باشد. اگر این امر ثابت شود و از دادگاه تقاضای تعلیق اجرا شود، دادگاه اجرای حکم را متوقف می کند.

ویزا با حاشیه نویسی برای حذف کد محدودیت

راه دیگری که به خارجی ها اجازه ورود به این کشور را می دهد ویزای معتبر است. به این ترتیب فرد خارجی که برای او حکم ممنوعیت ورود صادر شده است اجازه ورود به کشور را دارد. اما ویزای معتبر در همه موارد داده نمی شود. برای خارجی هایی که امنیت ملی و نظم عمومی را تهدید می کنند، ویزای معتبر ارائه نمی شود.

ویزای مشروح؛ در قالب ویزاهای مختلف مانند ویزای اتحاد خانواده، ویزای دانشجویی، ویزای تجاری، ویزای درمان داده می شود. اما برای اعطای این موارد باید شرایطی که برای نوع ویزا اعطا شده است وجود داشته باشد. شرایط هر ویزا به صورت جداگانه تنظیم شده است. اطلاعات دقیق در مورد این موضوع، «ویزای مشروح چیست؟ چگونه آن را بدست آوریم؟ 

پرونده لغو علیه تصمیم اخراج

فرد خارجی 7 روز از زمان ابلاغ علیه تصمیم اخراج فرصت دارد. . اما امکان اخراج فرد خارجی در هر زمانی در این دوره 7 روزه وجود دارد. برای این کار باید در اسرع وقت طرح دعوی شود.

دادگاه در عرض 3-4 ماه به این پرونده رسیدگی می کند . ضمناً این رأی دادگاه بدوی قطعی است . به عبارت دیگر نمی توان اعتراض یا تجدیدنظرخواهی نسبت به رأی صادر کرد.

در دعوای ابطال تصمیم اخراج، حذف کد محدودیت به شرط درخواست دادگاه امکان پذیر است. بنابراین، اطمینان حاصل می شود که تصمیم اخراج و کد محدودیت در یک مورد تصمیم گیری می شود. اگر چنین درخواستی پیدا نشد، در صورت لغو تصمیم اخراج، کد محدودیت به طور خودکار حذف نخواهد شد. 

در موارد ابطال تصمیم اخراج، پس از باز شدن پرونده، رسیدگی به اخراج متوقف می شود. بسته به تصمیم پرونده، مراحل اخراج فرد خارجی تکمیل و به کشور وی ارسال می شود و یا تصمیم اخراج لغو می شود. با این حال، خارجی که در مرکز عودت به وطن نگهداری می شود، بر اساس توقف اعدام آزاد نمی شود. بدین منظور اعتراض به قرار بازداشت اداری نیز ضروری است.

اعتراض به قرار بازداشت اداری

اتباع خارجی که برای اخراج در مراکز اخراج نگهداری می‌شوند، می‌توانند به تصمیم بازداشت اداری اعتراض کنند تا در زمان لغو تصمیم اخراج آزاد شوند. اعتراض به قرار بازداشت اداری به قاضی صلح کیفری صادر کننده تصمیم اخراج وارد می شود. خارجی می تواند تا زمانی که در بازداشت اداری نگهداری می شود به این تصمیم اعتراض کند. رای دادگاه کیفری صلح در مورد موضوع قطعی است.

چه مدت طول می کشد تا یک کد محدودیت حذف شود؟

حذف کد محدودیت تقریباً 1 سال طول می کشد . تمدید این مدت ممکن است به دلایلی از جمله مراجعه به مرجع صالح، حجم کاری دادگاه و درخواست تجدیدنظر به وجود آید.

حکم بازداشت اداری چیست؟

تصمیم بازداشت اداری؛ این یک رویه اداری است که بر اساس آن اتباع خارجی که تصمیم اخراج آنها اتخاذ شده است باید برای مدت های تعیین شده در قانون در مرکز عودت نگهداری شوند. در صورتی که خارجی که تصمیم اخراج وی اتخاذ شده است در مهلت مقرر از سوی اداره کشور را ترک نکند یا یکی از شرایط مندرج در قانون وجود داشته باشد، برای تکمیل مراحل اخراج به مراکز عودت برده می شود.

تصمیم بازداشت اداری درباره چه کسی صادر می شود؟

حکم بازداشت اداری برای اتباع خارجی صادر می شود که توسط فرمانداری اخراج شده و دارای شرایط مندرج در قانون باشند. از بین اتباع خارجی که برای آنها حکم اخراج صادر شده است، افرادی که تحت بازداشت اداری قرار می گیرند به شرح زیر است:

  • کسانی که در خطر فرار یا گم شدن هستند،
  • افرادی که قوانینی را که باید هنگام ورود و خروج ترکیه رعایت کنند، نقض می کنند،
  • کسانی که از اسناد جعلی یا بی اساس استفاده می کنند،
  • کسانی که در مهلت تعیین شده توسط دولت داوطلبانه کشور را ترک نکنند،
  • آنهایی که نظم عمومی، سلامت عمومی یا امنیت عمومی را تهدید می کنند.

اتباع خارجی که برای آنها حکم اخراج صادر شده است، در صورت داشتن هر یک از شرایط ذکر شده در بالا، تا زمان اخراج تحت بازداشت اداری قرار می گیرند. خارجیانی که تحت بازداشت اداری قرار می گیرند در مراکزی که توسط مقامات اداری تعیین می شود نگهداری می شوند. تصمیمات بازداشت اداری مانند تصمیمات اخراج توسط فرمانداری گرفته می شود.

یک خارجی با حکم بازداشت اداری کجا بازداشت می شود؟

اتباع خارجی که از سوی فرمانداری حکم بازداشت اداری برای آنها صادر شده است در مراکز عودت نگهداری می شوند. مرکز اخراج به مراکزی اطلاق می شود که اتباع خارجی که برای عودت به وطن نگهداری می شوند تا زمان اخراج نگهداری می شوند و برای این منظور تحت کنترل قرار می گیرند.

مراکز عودت در کشور ما در زیر فهرست شده است. اتباع خارجی که از سوی فرمانداری مربوطه قرار بازداشت اداری برای وی صادر شده است به یکی از مراکز این لیست اعزام می شود.

  • در استانبول؛ سیلیوری (زنان)، چاتالکا (مردان)، توزلا،
  • در ازمیر؛ چیگلی،
  • در آنکارا؛ آکیورت،
  • در کوجالی؛ ازمیت،
  • در مالاتیا؛ Yesilyurt 1 و Yesilyurt 2،
  • در ادرنه؛ سارایچی،
  • در شانلی اورفا؛ ایوبیه،
  • در وان؛ ادرمیت،
  • در Niğde; بور،
  • در موغلا؛ اولا،
  • در کوتاهیا؛ مرکز،
  • در کیرکلارلی؛ پهلیوانکوی،
  • در قیصری؛ کوکاسینان،
  • در ایغدیر؛ مرکز،
  • در غازیانتپ؛ اوغوزلی،
  • در ارزروم؛ Aşkale 1 و Aşkale 2،
  • در چانکیری؛ مرکز،
  • در چاناکاله؛ آیواجیک،
  • در بورسا؛ عثمانگزی،
  • در بالیکسیر؛ شیب،
  • در آیدین؛ افلر،
  • در آنتالیا؛ دوزمالتی،
  • در آغری؛ مرکز،
  • در آدانا؛ Sarıçam مراکزی هستند که در ترکیه مستقر هستند.

شخص خارجی که به ترتیب فوق به مکانهای مشخص شده اعزام می شود تا مدت مربوط از آزادی خود بازداشت خواهد شد. در مدت حضور فرد خارجی در مرکز استرداد، مراحل اخراج توسط مراجع ذیصلاح انجام می شود و پس از تکمیل مراحل، فرد اخراج می شود.

یک خارجی با حکم بازداشت اداری کجا بازداشت می شود؟

چه مدت می توان یک خارجی را در یک مرکز تخلیه نگهداری کرد؟

اتباع خارجی را می توان حداکثر به مدت 6 ماه در بازداشت اداری در مراکز عودت وطن نگه داشت . اما به دلیل اینکه مراحل اخراج فرد خارجی به دلایل مختلف انجام نمی شود، این مدت برای 6 ماه دیگر قابل تمدید است .

برای تمدید دوره 6 ماهه، مراحل اخراج به دلایل ناشی از خارجی نباید تکمیل شود. این دلایل عدم همکاری فرد خارجی با مراجع ذیصلاح و عدم ارائه اطلاعات و مدارک درخواستی در مورد کشور خود است.

اعتراض به قرار بازداشت اداری

اعتراض به قرار بازداشت اداری توسط اتباع خارجی یا وکیل وی که قرار بازداشت اداری صادر شده است با دادخواست مستدل به دادگاه کیفری صلح وارد می شود. صلاحیت قاضی کیفری صلح محلی است که فرمانداری که تصمیم به بازداشت اداری گرفته است یا محلی که خارجی در بازداشت اداری نگهداری می شود.

با وجود اعتراض به قرار بازداشت اداری، فرد خارجی تا زمانی که دادگاه کیفری صلح در مورد اعتراض رای مثبت ندهد، در بازداشت اداری نگهداری خواهد شد. در صورت رای منفی نسبت به موضوع، اتباع خارجی یا وکیل وی می توانند مجدداً با ادعای رفع یا تغییر شرایط بازداشت اداری به دادسرای صلح کیفری مراجعه کنند.

اعتراض به تصمیم بازداشت اداری نباید با اعتراض به تصمیم اخراج اشتباه شود. در صورت اعتراض به قرار بازداشت اداری، فقط تحت بازداشت اداری بودن فرد مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین، تبعیدها متوقف نخواهد شد. اتباع خارجی که به تشریفات اخراج اعتراض دارند و خواهان توقف این تشریفات هستند نیز باید برای ابطال حکم اخراج به دادگاه اداری اقامه دعوی کنند.

اعتراض به حکم تبعید در ادامه مقاله بررسی می شود.

هنگام اعتراض به تصمیم بازداشت اداری، باید دقت شود که مراحل دادرسی به طور کامل انجام شده و دادخواست حاوی دلایل قانونی باشد. در غیر این صورت قرار بازداشت اداری فرد خارجی ادامه داشته و از آزادی فرد سلب خواهد شد. بعلاوه، اگر مراحل اخراج در حین بازداشت اداری ادامه داشته باشد، خارجی می تواند به راحتی اخراج شود. برای جلوگیری از چنین منفی‌هایی، مشورت با یک وکیل خارجی که در زمینه خود متخصص است، مفید خواهد بود.

حذف تصمیم اخراج

رفع حکم تبعید یا به عبارتی حکم تبعید از طریق دعوی ابطال در دادگاه اداری امکان پذیر است. اعتراض به تصمیم اخراج، روند اخراج خارجی را متوقف می کند. از این حیث، علاوه بر اعتراض به قرار بازداشت اداری برای توقف روند تبعید، باید علیه حکم تبعید نیز دعوی ابطال طرح شود.

دادگاه صالح و صالح محل اقامه دعوای ابطال، دادگاه های اداری محل صدور حکم اخراج می باشد. ضمناً پرونده ابطال حکم اخراج باید ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ رای تشکیل شود . پرونده های خارج از مهلت مقرر رد می شود. در مورد ابطال حکم تبعید، رأی دادگاه قطعی است و تجدیدنظر و تجدیدنظر مختومه است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پرونده ابطال که روند اخراج را متوقف می کند و برای لغو تصمیم اخراج تشکیل می شود،

چه مدت طول می کشد تا منجر به اعتراض به تصمیم بازداشت اداری شود؟

اعتراض به تصمیمات بازداشت اداری ظرف 1-2 هفته به نتیجه می رسد . اگرچه در قانون ما آمده است که اعتراض به قرار بازداشت اداری ظرف 5 روز منعقد می شود، اما در عمل ظرف 1 تا 2 هفته به نتیجه می رسد .

تعهدات جایگزین تصمیم بازداشت اداری

در صورتی که قرار بازداشت اداری صادر شده برای خارجی توسط قاضی کیفری صلح لغو شود، ممکن است به جای قرار بازداشت اداری توسط قاضی کیفری صلح، تعهدات جایگزین اعمال شود. این تعهدات عبارتند از:

  • ساکن در یک آدرس خاص،
  • اطلاع رسانی،
  • بازگشت خانواده محور،
  • مشاوره بازگشت،
  • مشارکت داوطلبانه در خدمات عمومی،
  • ضمانت،
  • مانیتورینگ الکترونیکی است.

اگر یک یا چند مورد از تعهدات ذکر شده در بالا به عنوان جایگزین تصمیم بازداشت اداری اعمال شود، مدت اجرای این تعهدات نمی تواند از 24 ماه تجاوز کند . تحمیل یک یا چند مورد از این تعهدات جایگزین برای کسانی که از جمله خارجی هایی هستند که می توانند تحت بازداشت اداری قرار گیرند اما چنین نیستند، الزامی است.

خارجی که تحت تعهدات جایگزین قرار می گیرد می تواند از دادگاه کیفری صلح درخواست کند و از زمان ابلاغ تصمیم به تصمیم اعتراض کند. قاضی کیفری صلح ظرف 5 روز درخواست اعتراض را خاتمه می دهد .

اتباع خارجی که تحت بازداشت اداری قرار گرفته اند یا وکیل وی می توانند مجدداً با ادعای رفع یا تغییر شرایط بازداشت اداری به قاضی صلح کیفری مراجعه کنند.

نتیجه

تصمیم بازداشت اداری عملی است که به سرعت اجرا می شود مگر اینکه اعتراض شود و ممکن است باعث شود فرد خارجی برای مدت طولانی در مراکز اخراج بماند. علاوه بر این، در پایان درخواست، خارجی تحت تصمیم بازداشت اداری ممکن است اخراج شود. برای جلوگیری از این منفی ها، اعتراض به تصمیم با گرفتن حمایت قانونی از یک وکیل خارجی که در زمینه خود متخصص است بسیار مهم است.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :

حامی این سایت مجموعه فروشگاهی هلند کالا میباشد.
هلند کالا عرضه کننده کیف، کفش و پوشاک بصورت مستقیم از هلند به ایران حامی کسب و کارهایی است که دارای مجوز فعالیت میباشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت حمایتهای کاملا رایگان به آدرس زیر مراجعه نمایید.

اطلاعات تکمیلی
نظرات
محسن قانع

6 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم یک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
آرا بیگی

8 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
حمید اکبری

10 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
پیام بگذارید

matn link