00905384154343

ساعت کاری 9 صبح تا 9 شب

istairan@gmail.com

به ما ایمیل دهید

استقبال ایران از اعلام آتش‌بس موقت در یمن
استقبال ایران از اعلام آتش‌بس موقت در یمن

1401/01/13

آنکارا/ خبرگزاری آناتولی

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران از ابتکار نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن برای توقف عملیات نظامی طی مدت دوماه و اجازه ورود کشتی های حامل مواد غذایی و سوخت و همچنین بازگشایی نسبی فرودگاه صنعا استقبال کرد.

وی همچنین امیدواری کرد این اقدام بتواند مقدمه‌ای برای رفع کامل محاصره و برقراری دائم آتش‌بس در راستای یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن باشد.

خطیب زاده در ادامه گفت: «امیدواریم‌ در آستانه ماه مبارک رمضان با اولویت دادن به مسائل انسانی و با استمرار آتش بس شاهد بهبود شرایط انسانی و مبادله کامل اسرا و زندانیان بین طرف‌های درگیر در این کشور باشیم و این اقدام بتواند زمینه ای برای شروع ابتکار سیاسی برای حل بحران باشد».

گفتنی است دیروز هانس گراندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد: دولت یمن و حوثی‌ها بر سر توقف عملیات هوایی، دریایی و زمینی توافق کردند.

وی همچنین افزود: «این آتش‌بس روز 2 آوریل ساعت 19:00 به وقت محلی آغاز خواهد شد، طرفین بر سر ورود شناورهای نفت‌کش به بنادر حدیده و پروازهای تجاری از فرودگاه صنعا تا نقاط از پیش تعیین‌شده منطقه به توافق رسیدند. طرفین توافق کردند که تحت نظارت سازمان ملل برای باز کردن جاده‌ها در تعز و سایر استان‌های یمن گرد هم آیند، آتش‌بس پس از یک دوره دو ماهه با توافق طرف‌ها قابل تمدید خواهد بو».

از سپتامبر 2014 تاکنون شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران، کنترل صنعا، پایتخت و برخی مناطق یمن را به دست گرفته‌اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز از مارس 2015 تاکنون از دولت مشروع یمن حمایت می‌کند.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :

حامی این سایت مجموعه فروشگاهی هلند کالا میباشد.
هلند کالا عرضه کننده کیف، کفش و پوشاک بصورت مستقیم از هلند به ایران حامی کسب و کارهایی است که دارای مجوز فعالیت میباشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت حمایتهای کاملا رایگان به آدرس زیر مراجعه نمایید.

اطلاعات تکمیلی
نظرات
محسن قانع

6 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم یک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
آرا بیگی

8 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
حمید اکبری

10 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
پیام بگذارید

matn link