00905384154343

ساعت کاری 9 صبح تا 9 شب

istairan@gmail.com

به ما ایمیل دهید

علاقه‌مندی روز افزون ایرانی‌ها برای خرید ملک در ترکیه
علاقه‌مندی روز افزون ایرانی‌ها برای خرید ملک در ترکیه

1400/12/19

گزارش مرکز آمار ترکیه «توئیک» در مورد خرید ملک توسط اتباع خارجی در ماه ژانویه سال 2022 نشان داد که شهروندان ایرانی از مجموع بیش از 4 هزار مسکن به فروش رسیده به اتباع خارجی، با خرید 761 واحد مسکن به صدرنشینی دوساله خود در این زمینه، امسال نیز ادامه دادند.

اتباع ایرانی سال گذشته نیز با خرید 10 هزار و 56 واحد مسکونی، از شهروندان عراقی و روسیه که در مجموع حدود 14 هزار واحد مسکن خریداری کرده بودند، پیشی گرفتند. این میزان در مقایسه با یک سال گذشته آن حدود 40 درصد افزایش داشته است.

برخی کارشناسان خرید و فروش ملک در ترکیه معتقدند که این روند در ماه‌های آینده سال جاری همچنان ادامه خواهد داشت.

- «ایرانی‌ها در ترکیه احساس غربت نمی‌کنند»

سمیرا صاحب قلم، نماینده رسمی فروش ملک شرکت «AS Homes» در ترکیه با اشاره به روند افزایشی علاقه‌مندی شهروندان ایرانی برای خرید مسکن در ترکیه گفت:«ترکیه کشور چهار فصل دارد همانطور که ایران هم دارای چهار فصل است. مردم ترکیه، ایرانی‌ها را خیلی دوست دارند و ایرانی‌ها هم آن‌ها را دوست داشته و برای زندگی این کشور را ترجیح می‌دهند چراکه در این جا احساس غربت نمی‌کنند».

صاحب‌قلم با اشاره به این که شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول، ازمیر و آنکارا از بیش از سایر مناطق در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرند، ادامه داد: در گام‌ها بعدی شهرهای آنتالیا و کوش‌آداسی آیدین قرار دارند. اما شهروندان ایرانی در دوسال گذشته بیشترین خرید را در استانبول و ازمیر انجام دادند.

این کارشناس ایرانی که از پنج سال گذشته در این زمینه در ترکیه فعالیت دارد، در خصوص انتخاب استانبول توسط شهروندان ایرانی برای زندگی گفت: استانبول قطب تجاری ترکیه است و به دلیل گسترش شغل و تجارت این شهر را انتخاب می‌کنند. از سوی دیگر هم از نظر آب و هوایی و هم دسترسی به شهرهای دیگر ترکیه در جایگاه مناسبی قرار دارد.

- «ایرانی‌ها محیط ترکیه را راحت‌تر می‌پذیرند»

مینا عسکری زاده، روانشناس و لایف کوچ ایرانی در ترکیه «تشابه و تبادلات فرهنگی دیرینه در بین دو کشور» را علت اصلی گزینش ترکیه توسط ایرانی‌ها برای مهاجرت دانست و گفت: این موارد باعث شده است که ایرانی‌ها وقتی آن‌ها وارد محیط ترکیه می‌شوند آن را خیلی راحت‌تر بپذیرند. همچنین حضور پرتعداد ایرانی‌ها در ترکیه این انعطاف پذیری را خیلی تسهیل و ساده‌تر کرده است.

عسکری‌زاده با تاکید بر اهمیت توجه بر مسائل روانی در زمینه مهاجرت گفت: افراد باید قبل از تصمیم به مهاجرت برای این که بدانند برای این امر به لحاظ روحی و روانی و انعطاف پذیری و حتی شخصیتی مناسب هستند، حتما با یک روانشناس در ارتباط باشند.

- اهمیت لزوم وکیل در پروسه خرید و فروش مسکن برای اتباع خارجی

فروغ کتیانی، وکیل و مشاوره حقوقی فارغ التحصیل از دانشگاه «آق‌دنیز» ترکیه در مورد مهمترین نکاتی که متقاضیان خرید ملک و اخذ شهروندی باید آن را در نظر بگیرند گفت: شاید مشکلاتی پیش آید چرا که قوانین جدید تصویب می‌شود. ما از قوانین جدید به آن‌ها اطلاع می‌دهیم. در خصوص روند خرید ملک وکلا به طور رایگان مشاوره می‌دهند. خبرگزاری آناتولی 

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :

حامی این سایت مجموعه فروشگاهی هلند کالا میباشد.
هلند کالا عرضه کننده کیف، کفش و پوشاک بصورت مستقیم از هلند به ایران حامی کسب و کارهایی است که دارای مجوز فعالیت میباشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت حمایتهای کاملا رایگان به آدرس زیر مراجعه نمایید.

اطلاعات تکمیلی
نظرات
محسن قانع

6 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم یک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
آرا بیگی

8 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
حمید اکبری

10 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
پیام بگذارید

matn link