00905384154343

ساعت کاری 9 صبح تا 9 شب

istairan@gmail.com

به ما ایمیل دهید

اظهارات رئیسی در نشست وزیران محیط زیست کشورهای منطقه
اظهارات رئیسی در نشست وزیران محیط زیست کشورهای منطقه

1401/04/21

تهران/ خبرگزاری آناتولی

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران امروز 12 ژوئیه در نشست وزیران محیط زیست کشورهای منطقه گفت: حتما همکاری‌ها به سوی ایجاد نگاه و همکاری مشترک باشد. برای دستیابی به این نگاه مشترک هم به تقسیم کار میان کشورها نیاز داریم. پیشنهاد می‌کنم اتحادیه یا سازمانی برای همکاری‌های زیست محیطی کشورهای غرب آسیا شکل گیرد تا این اقدامات را ساماندهی کند. همچنین تأسیس یک صندوق منطقه‌ای برای پشتیبانی مالی نیز از اقداماتی است که ضرورت دارد تا اهداف قطعنامه‌های سازمان ملل در این زمینه محقق شود.

رئیسی با بیان اینکه در غرب آسیا شاهد معضلات زیست محیطی از جمله طوفان‌های گردوغبار هستیم، افزود: کاهش امنیت زیستی و غذایی و برداشت بی‌رویه منابع منجر به کاهش رفاه عمومی شده و بر سلامت و اقتصاد هم تأثیر منفی گذاشته است.

وی ادامه داد: من از رئیس سازمان محیط زیست و کشورهای شرکت‌کننده و صاحب‌نظران می‌خواهم این مسئله را به دور از نگاه‌های سیاسی و تعارفات دیپلماتیک ببینند و دنبال کنند، زیرا تعارفات معمول مانع این می‌شود که کار به نتیجه شایسته برسد.

رئیسی گفت:‌ یکی از ابعاد اساسی سیاست‌ خارجی ایران به ویژه در قبال همسایگان، رعایت حق همسایگی است. البته وقتی از حق صحبت می‌کنیم، تکلیف هم به دنبال خود می‌آورد یعنی این دو در کنار هم هستند. رعایت مسائل محیط زیستی یکی از حقوق همسایگی است و در واقع رعایت حق همسایگی ایجاب می‌کند که به مسئله محیط زیست توجه شود.

گفتنی است این نشست با هدف بررسی راه حل‌های رفع مشکلات محیط زیستی منطقه به ویژه معضل ریزگردها با حضور وزرا و مقامات ارشد 11 کشور منطقه غرب آسیا از جمله ترکیه، ارمنستان، امارات، ازبکستان و عمان برگزار شد.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :

حامی این سایت مجموعه فروشگاهی هلند کالا میباشد.
هلند کالا عرضه کننده کیف، کفش و پوشاک بصورت مستقیم از هلند به ایران حامی کسب و کارهایی است که دارای مجوز فعالیت میباشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت حمایتهای کاملا رایگان به آدرس زیر مراجعه نمایید.

اطلاعات تکمیلی
نظرات
محسن قانع

6 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم یک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
آرا بیگی

8 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
حمید اکبری

10 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
پیام بگذارید

matn link