00905384154343

ساعت کاری 9 صبح تا 9 شب

istairan@gmail.com

به ما ایمیل دهید

نماینده مجلس ایران: وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است
نماینده مجلس ایران: وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است

1401/04/21

تهران/ خبرگزاری آناتولی

وحید جلال‌زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس ایران امروز در نشست علنی 12 ژوئیه در تذکر شفاهی خود گفت: وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است و به احتمال زیاد تا پایان تابستان امسال جنوب دریاچه به کلی خالی از آب خواهد شد و این یعنی اینکه زنگ خطر به صدا درآمده است.

به گزارش خبرگزاری «خانه ملت»، وی با بیان اینکه مردم آذربایجان نگران شرایط وخیم دریاچه ارومیه هستند، افزود: سطح عرصه آبی دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 1294 کیلومتر مربع کاهش پیدا کرده است. تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه 15.5 میلیارد مترمکعب بوده که هم اکنون به 2.4 میلیارد مترمکعب کاهش پیدا کرده است. مردم سال‌ها به امید وعده‌ها به انتظار احیای دریاچه ارومیه نشسته‌اند اما امروز شاهد حال نزار زیست محیطی این پهنه آبی هستیم هر چند آب انتقالی از تونل کانی‌سیب برای احیای دریاچه ارومیه کافی نیست اما اتمام هر چه سریعتر آن مطالبه جدی نمایندگان مردم در خانه ملت است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران نیز گفت: در صورت عدم احیای دریاچه پتانسیل منفی ایجاد می‌شود که قابل جبران نیست و زیست بخشی از سرزمین ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت توجه مجلس و دولت به احیای دریاچه ارومیه افزود: خواهش بنده از دولت این است که اگر اشکالاتی در کارهای انجام شده در دریاچه ارومیه وجود دارد به طور جد پیشگیری شود، هزینه‌ها انجام نشود، با طرح مدون درست کارها پیش رود چرا که بعدها با چند ده برابر این هزینه‌ها باید جبران خسارت‌ها کنیم و اگر امروز دریاچه را حفظ نکنیم هرگز این سرمایه قابل برگشت نخواهد بود.

گفتنی است در چند روز گذشته کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ دریاچه ارومیه سعی در جلب توجه‌ها به بحرانی بودن وضعیت دریاچه داشتند.

این خبر را با دوستان به اشتراک بگذارید :

حامی این سایت مجموعه فروشگاهی هلند کالا میباشد.
هلند کالا عرضه کننده کیف، کفش و پوشاک بصورت مستقیم از هلند به ایران حامی کسب و کارهایی است که دارای مجوز فعالیت میباشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت حمایتهای کاملا رایگان به آدرس زیر مراجعه نمایید.

اطلاعات تکمیلی
نظرات
محسن قانع

6 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم یک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
آرا بیگی

8 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
حمید اکبری

10 ساعت قبلیک متن مرتبط در زمینه عنوان مورد نظر را در این بخش می نویسیم

پاسخ
پیام بگذارید

matn link